Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Konopczyński Marek
(3)
Konopczyński Marek (1956- )
(3)
Kosyrz Zdzisław (1930- )
(3)
Urban Bronisław
(3)
Nowak Beata Maria
(2)
Stanik Jan Maria (1943- )
(2)
Stanik Jan Maria (1943- ). Red
(2)
Urban Bronisław (1942-2014). Red
(2)
Kunikowski Jerzy (1945- )
(1)
Nowak Beata Maria. Red
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Pytka Lesław (1947- ). Red
(1)
Stanik Jan M
(1)
Tomiuk Sylwester
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(2)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Patologia społeczna
(3)
Alkoholizm
(1)
Dewiacje społeczne
(1)
Edukacja
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychopatologia
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
O wydanie tej książki zabiegali głównie młodzi autorzy. Chcieli pozostawić trwały ślad z konferencji, która była zorganizowana przez nich i dla nich.Ta zbiorowa praca została podzielona na trzy części: pierwsza zawiera rozprawy i artykuły najstarszego i średniego pokolenia, druga zajmuje się tematyką uzależnień i problemów życiowych z tematyką więzienną włącznie, trzecia zawiera prezentację, analizę i ocenę efektów poszukiwań rozwiązań praktycznych i metodycznych. Ta ostatnia jest najdobitniej reprezentowana przez najmłodsze pokolenia. W książce opisane są cztery kierunki działania, z których pierwszy to prewencja i rozwój człowieka w jego środowisku naturalnym. Drugim jest szukanie potencjałów w jednostce i w jej najbliższym otoczeniu. Trzeci kierunek to konieczność zmian w prawie karnym, a zwłaszcza wykonawczym i dla nieletnich. Czwartym jest międzypokoleniowe poszukiwanie wspólnego języka i porozumienia intelektualnego i duchowego. "Niniejsze dzieło można i trzeba polecać każdemu, kto interesuje się nie tylko resocjalizacją, lecz szeroko rozumianą kulturą i tolerancją" - z recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21818 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce także: Resocjalizacja - w stronę środowiska otwartego. Materiały z konferencji, czerwiec 2007, Warszawa.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie angielskie przy referatach.
Prezentowana książka skierowana jest przede wszystkim do osób, które zawodowo zajmują się problematyką profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Treści znajdujące się w niniejszej książce pozwolą im wzbogacić zdobytą wiedzę, rozszerzyć zakres kompetencji merytorycznych, a także spojrzeć na pewne zagadnienia z zupełnie nowej, innej perspektywy. Zagadnienia zawarte w tej książce są przydatne również dla pracy kuratorów sądowych, czy wszystkich osób zajmujących się pracą socjalizująco - wychowawczą w placówkach socjoterapeutycznych, świetlicach środowiskowych i szkołach. Książka składa się z czterech części, z czego pierwsza ukazuje genezę wychowania społecznego, prezentując jednocześnie teoretyczne podstawy procesu resocjalizacji, najnowsze trendy rozwoju oraz perspektywy poszukiwań naukowych i praktycznych w tym zakresie. Część druga prezentuje problematykę działalności resocjalizacyjnej w warunkach izolacji oraz możliwości readaptacji społecznej osób osadzonych.W części trzeciej znajdziemy przegląd stanowisk teoretycznych i metodycznych, które odnoszą się m.in.; do formuł wychowawczych.Natomiast czwarta cześć zawiera analizę różnorodnych możliwości profilaktycznych oraz przykłady projektów diagnostycznych i naprawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21826 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 351-369. Indeks.
Ta książka ma wielu współautorów, a należą do nich nie tylko ci, na barkach których wyrastała nasza kultura i cywilizacja. Wykorzystując ich talent i doświadczenia interesowały nas te postawy, z pomocą których skutecznie radzili sobie z tym światem i z samym sobą (patrz m.in. Wiesław Kot, Publicat). niniejszej książce dowiedliśmy, że realne zagrożenie dla naszego istnienia kryje się w nas samych, i to niezależnie od ustroju państwa. Można przecież być wielkim dyrygentem, a jednocześnie małym człowiekiem.Wydaje się, że obnażyliśmy podstawowe fobie człowieka, które wskazują zarazem, iż gatunek ludzki może mieć przed sobą lepsze jutro. Historia nie kończy" się nigdy, chociaż świat, który tworzymy jest skomplikowany. To poczucie nieprzerwanego nurtu naszego rozwoju jest potrzebne nie tylko w okresach przełomowych, lecz również dziś, tu i teraz, tworząc człowieczą wspólnotę, której jest miejsce na każdego rodzaju "Ja" oraz intymne związki z "Ty" i _My". Historia rodu ludzkiego nie zawsze musi przypominać sinusoidę: raz liberalizm, raz zamordyzm. Nieprawdą bowiem jest, że nieprzerwany marsz człowieka przez ciemność ku jasności jest trudny do kontrolowania i oczyszczania. Sieć wsparcia społecznego jest ogromna, trzeba ją wszakże właściwie uruchamiać w ramach społeczeństwa wychowującego.Całość opracowanych zagadnień prezentujemy w kolejności alfabetycznej, co ułatwi czytelnikowi zgłębiać wieloaspektowe zagadnienia dotyczące, jakby powiedział Nietzsche: ciemnego warsztatu życia. W końcowej części opracowania przytaczamy garść liczb, które ilustrują wagę i rozmiary (często ulotnej) prawdy o ludzkich słabościach i upodleniach.Mamy też świadomość, że nasza praca nie obejmuje wszystkich "zniewolonych" dróg człowieka, że kolejne dekady przyniosą ich nowe przejawy, choćby- te związane z cyberprzestrzenią. Mamy wszakże nadzieję, że to skromne dzieło przybliży istotę omawianej tu problematyki.Zdzisław Kosyrz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55832 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliografia strony 385-398. Indeksy.
Streszczenie angielskie, niemieckie, rosyjskie. Spis treści także angielski, niemiecki, rosyjski.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice.Autor prezentuje:praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji;kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę);uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka jest pomocna studentom resocjalizacji, pedagogiki i innych kierunków społecznych. Może służyć również pracownikom naukowym zainteresowanym metodycznymi wymiarami pedagogiki resocjalizacyjnej, wychowawcom pracującym na co dzień z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, pedagogom i psychologom szkolnym, a także działaczom stowarzyszeń zajmujących się młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody twórczej resocjalizacji : teoria i praktyka wychowawcza / Marek Konopczyński. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Pedagogium, 2014. - 430, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Resocjalizacja)
Bibliografia strony 385-398. Indeksy.
Streszczenie angielskie, niemieckie, rosyjskie. Spis treści także angielski, niemiecki, rosyjski.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice.Autor prezentuje:praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji;kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę);uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka jest pomocna studentom resocjalizacji, pedagogiki i innych kierunków społecznych. Może służyć również pracownikom naukowym zainteresowanym metodycznymi wymiarami pedagogiki resocjalizacyjnej, wychowawcom pracującym na co dzień z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, pedagogom i psychologom szkolnym, a także działaczom stowarzyszeń zajmujących się młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja (Wydawnictwo Naukowe PWN))
Bibliogr. s. 385-398. Indeksy.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po pracach.
Niniejsza książka jest swoistym podsumowaniem pięćdziesięcioletniej działalności wychowawczej Profesora zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza. Ponadto, zwraca ona uwagę na rolę uniwersalnych wartości, często zanikających w dzisiejszym świecie i pozwala zachować wiarę w lepszą przyszłość młodego pokolenia, wchodzącego dopiero w trudny, ale jakże piękny okres swojego życia. Dlatego tak ważna jest rola autorytetu, który swą mocą jest w stanie przyczynić się do znaczących zmian w postrzeganiu i rodzaju wyznawanych wartości. Ksiązka składa się z dwóch części. Części pierwszej zawarto rozliczne wypowiedzi poświęcone aktywności pedagogów, nauczycielowi, oddziaływaniu wychowawczemu i edukacyjnemu, a także warunkom rozwoju młodzieży. Druga część natomiast zawiera wypowiedzi wychowanków Profesora zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza, którzy śladami swojego wychowawcy, poświęcili swe życie działalności edukacyjnej i wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 473-[483].
Proponowana przez nas książka jest bez wątpienia jedną z najważniejszych pozycji z zakresu pedeutologii. Zawód nauczyciela traktowany jest niejednokrotnie bardzo ogólnikowo, bez głębszej analizy osobowości wychowawcy. Autor niniejszej książki skupia się na nauczycielu, jako na osobie mającej ogromny wpływ na wychowanka, jego osobowość, zainteresowania, tok myślenia czy szeroko pojęte kontakty interpersonalne. Ważnym celem tej książki było także zwrócenie uwagi samych nauczycieli na ich pracę, umiejętności i możliwości. Autor skutecznie starał się udzielić odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę oznacza bycie osobowością wychowawczo - efektywną. Bo przecież nauczyciel, wychowawca, to nie tylko człowiek, który umie i kształtuje osobowość innych ludzi, ale to przede wszystkim człowiek, który ma świadomość tego faktu, dzięki czemu chce kształtować i rozwijać osobowość wychowanka. Książka składa się z pięciu części, przy czym każda z nich stanowi odrębną całość.Recenzja prof. dr hab. K. Pospiszyl: Praca prof. Zdzisława Kosyrza o osobowości nauczyciela stanowi bez wątpienia dzieło życia tego wybitnego Autora licznych prac z różnych dziedzin szeroko pojętych nauk humanistycznych. Największym jednak atutem książki prof. Zdzisława Kosyrza o osobowości wychowawcy jest, iż jest to najobszerniejsza w naszej literaturze praca z zakresu pedeutologii, zawierająca analizę całokształtu dorobku polskiej myśli pedagogicznej, a także omówienie wielu poglądów autorów zagranicznych.
Część I. Osobowość, tożsamość i kwalifikacje pedagogiczne wychowawcy * Rozdział I. Struktura i treść osobowości wychowawcy * 1.Poglądy pedeutologów na osobowość wychowawcy * 2.Profil nauczyciela-wychowawcy * 3.Struktura osobowości wychowawcy * Rozdział II. Tożsamość wychowawcy * 1.Pojęcie tożsamości * 2.Społeczny aspekt tożsamości * 3.Tożsamość a refleksja nad sobą * 4.Aktualność problematyki tożsamości * Rozdział III. Wielość Ja a osobowość wychowawcy * 1.Osobowość a wielość Ja * 2.Rozwój Jaw ontogenezie * 3.Funkcja wychowawcza Ja * Rozdział IV. Kwalifikacje pedagogiczne wychowawcy * 1.Wstęp * 2.Istota i treść kwalifikacji zawodowych i pedagogicznych * 3.Kwalifikacje pedagogiczne a doświadczenie i rutyna wychowawcy * 4.Postawy wychowawcze * 5.Wykładowca i jego oddziaływanie wychowawcze * Rozdział V. Granice ludzkiego działania i myślenia * 1.Potoczne rozumienie terminu granica * 2.Filozoficzne spojrzenie na sytuacje graniczne * 3.Nauka i jej granice poznawcze * 4.Granice odpowiedzialności * 5.Fenomen granicy * Rozdział VI. Stosunki interpersonalne między wychowawcą a wychowankiem * 1.Sens poszukiwań wiedzy o zachowaniach interpersonalnych * 2.Osobowość a stosunki interpersonalne * 3.Dialog interpersonalny w procesie nauczania i wychowania * 4.Umiejętności interpersonalne * 5.Możliwości poznawcze efektów wychowania interpersonalnego * Część II. Okresy rozwoju i samorozwoju osobowego wychowawcy * Rozdział VII. Kształtowanie osobowości kluczowym problemem współczesnej kultury * 1.Kultura rzeczywistym światem człowieka * 2.Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka jako osobowości * 3.Rola kultury w kształtowaniu osobowości * 4.Kształcenie międzykulturowe współczesnej młodzieży * Rozdział VIII. Okresy rozwoju osobowego wychowawcy * 1.Ogólne podstawy rozwoju osobowego wychowawcy * 2.Okresy uczenia się zawodu nauczyciela-wychowawcy * 3.Zarys doskonalenia kwalifikacji pedagogicznych wychowawców * Rozdział IX. Rozwój osobowości w świetle mediów dydaktycznych * 1.Rozwój osobowości * 2.Media jako czynnik osobotwórczy * Rozdział X. Rola zmysłów w działalności wychowawcy * Rozdział XI. Inteligencja i wychowanie * 1.Oblicza inteligencji * 2.Wielość inteligencji * 3.Emocjonalne aspekty inteligencji * 4.Szkoła i inteligencja * Część III. Działanie wychowawcy w warunkach przemocy, manipulacji i nietolerancji * Rozdział XII. Trudności w pracy wychowawczej * 1.Rodzaje trudności wychowawczych i ich charakterystyka * 2.Działania wychowawcze w sytuacjach trudnych * 3.Sposoby przezwyciężania trudności wychowawczych * Rozdział XIII. Wychowawca wobec przemocy * 1.Złożoność relacji: przemoc-wy chowanie * 2.Przemoc a postawa kratyczna * 3.Przemoc w szkole * 4.Wychowanie racjonalną nadzieją * Rozdział XIV. Przejawy manipulacji w procesie wychowania dzieci i młodzieży * 1.Wprowadzenie * 2.Pojęcie i zakres manipulacji * 3.Techniki działań manipulacyjnych * 4.Manipulacja w rodzinie * 5.Manipulacja w szkole * 6.Siła wpływu manipulacji masowych środków przekazu * Rozdział XV. Wychowawca a tolerancja * 1.Istota tolerancji * 2.Złożoność relacji: tolerancja-nietolerancja * 3.Przejawy tolerancji w praktyce pedagogicznej * 4.Zasady wdrażania tolerancji * 5.Konkluzje dotyczące przemocy, manipulacji i tolerancji * Część IV. Skuteczność oddziaływań wychowawczych oraz sposoby kształtowania osobowości wychowawcy * Rozdział XVI. Poznawanie skuteczności oddziaływań wychowawczych * 1.Uwagi wstępne * 2.Istota poznawania i oceny skuteczności oddziaływań wychowawczych * 3.Niektóre metody kształtowania, poznawania i oceniania wyników wychowania * Rozdział XVII. Zasady i metody kształtowania osobowości wychowawcy * 1.Zasady kształtowania osobowości wychowawcy * 2.Metody kształtowania osobowości wychowawcy * 3.Metody ogólne * 4.Metody sytuacyjne * Część V. Sens poszukiwania osobowości wychowawczo-efektywnej * Rozdział XVIII. Poszukiwanie siły człowieczej osobowości * 1.Geneza i ewolucja wyjątkowości człowieka * 2.Siła oddziaływań nauczyciela-wychowawcy wielu dróg * 3.Wielość wychowawczych i nauczycielskich dróg * 4.Podstawowe rodzaje siły nauczyciela-wychowawcy. Pozytywne i negatywne ich przejawy * Rozdział XIX. Pedagogiczne implikacje dalszego rozwoju i doskonalenia zawodowego wychowawców * 1.Pedeutologia i jej zadania w systemie doskonalenia osobowości wychowawcy * 2.Twórczy rozwój osobowości wychowawcy * 3.Uwagi końcowe i perspektywy dalszych badań *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.D (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49970 (1 egz.)
Kaucja: 31,11 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
Podręcznik przeznaczony dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2236, 3102 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-259. Indeksy.
Dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3103 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2019)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-417. Indeksy.
Dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-259. Indeksy.
Dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej